<< Wstecz |
Wybrano: R-2811 a, z 1901 roku. |
Zmień język na
| |
| | |
Odpowiedzi na pytania
KTÓRZY
TO ŚWIĘCI UKAZALI SIĘ W CZASIE ŚMIERCI NASZEGO PANA
Pytanie:
- Jacy to „święci” są wspomniani u (Mat. 27:52, 53), którzy
powstali i przyszli do świętego miasta po zmartwychwstaniu Pańskim
?
Odpowiedź:
- Osoby wspomniane nie mogły być starożytnymi świętymi; z tego
powodu, bo Apostoł oznajmia, że ci bez nas (kościoła
ewangelicznego) nie mogą stać się doskonałymi. W innych słowach,
ich zmartwychwstanie nie nastąpi, aż po zmartwychwstaniu kościoła,
gdy ten będzie uzupełniony. – (Żyd. 11:39,40).
(2)
Klasa wspomniana nie mogła być świętymi kościoła
ewangelicznego, albowiem kościół nie był jeszcze wybrany - nawet
początek jego przyjęcia od Boga nie był jeszcze zapoczątkowany i
to zdarzenie nie nastąpiło aż w dniu Zielonych Świątek, blisko
pięćdziesiąt dni potem.
(3)
Zapisek zdaje się obejmuje, że trzęsienie ziemi zdarzyło się w
czasie śmierci naszego Pana, otworzyło groby - spowodowało
wzbudzenie wspomnianych; lecz ci wzbudzeni zwlekali i nie okazali się
w mieście Jeruzalemie, aż po zmartwychwstaniu naszego Pana.
Najwyżej
mogło to być wzbudzenie podobne do tego, którego doświadczył
Łazarz, córeczka Faira i syn wdowy w Naim, by umrzeć znowu
później. My możemy być pewni tego, z powodu wyrażenia
oznajmionego w (1 Kor. 15:20), które mówi: „Lecz teraz Chrystus
zmartwych wzbudzony jest i stał się pierwiastkiem tych, którzy
zasnęli” - pierwszymi zmartwychwstałymi do doskonałości
jestestwa - pierwszymi podźwigniętymi zupełnie ze śmierci do
doskonałości życia. Osoby wspomniane nie mogły być czymś
więcej, jak tylko wzbudzonymi z uśpienia śmierci tymczasowo i dla
jakiegoś celu, o którym nie mamy znajomości. Pierwotnie byliśmy
skłonni do powątpiewania w prawdziwość tego przejścia, lecz
znajdujemy to częściowo wspomniane w najstarszym Greckim
Manuskrypcie, jeszcze odnalezionym.
PRZEKLEŃSTWO
NAD ZIEMIĄ.
Pytanie:
Jak mamy rozumieć wypowiedziane słowa w zdaniu (1 Moj. 3:17),
„Przeklęta będzie
ziemia dla ciebie?”
Odpowiedź:
- Naszym wyrozumieniem jest, że Pan nie wypowiedział w tych słowach
przekleństwa przeciwko ziemi, sprowadzając na nią skażenie, ale
tylko wypowiedział fakt, że ziemia owego czasu była przeklętą
albo w nieodpowiednim stanie dla człowieka. On wyjaśnia, że jej
stan jest zamierzony celowo, to oznacza, że gdyby było lepiej dla
człowieka, by posiadał ziemię w lepszym stanie, to Pan z pewnością
urządziłby tak sprawy. Innymi słowy, ziemia nigdy nie była w
doskonałym stanie owego czasu i nie będzie w pełni gotową dla
posiadania ludzkiego przez siedem tysięcy lat; Pan przewidział
upadek, stan grzechu i karę, jaką On nałoży, urządził tak, by
człowiek był wprowadzony do ziemi, jako złoczyńca i jako
winowajca, by sprawował taką zasłużoną karę w okolicznościach
które by nie tylko sprowadziły wartościowe lekcje i doświadczenia,
ale zarazem, aby to było boskim środkiem do przyprowadzenia ziemi
do doskonałości ogrodu Eden, w czasie, jaki Bóg przewidział, że
będzie właściwym okresem dla niej, by znajdowała się w takim
stanie. Z tego punktu zapatrywania możemy pojąć, że zdanie w 1
Moj. ma szczególne znaczenie, kiedy powiada, że „Bóg zgotował
ogród na wschód słońca w Edenie”. Gdyby cała ziemia była
doskonała, albo w stanie Edenu, to przygotowanie ogrodu dla użytku
człowieka byłoby nie potrzebne; ani też nie byłoby to w harmonii
z boską ekonomią, by wpierw przyprowadzić ziemię do doskonałości,
a potem obrócić ją w niwecz i skazić; raczej przez tą przyjętą
metodę, Bóg wykazuje swoje przewidzenie naprzód, jaki będzie
wynik z tego.
Przekleństwo
jest odejmowane od ziemi stopniowo, jak człowiek osiąga zwycięstwa,
intelektualne, chemiczne i mechaniczne nad nim, przez które czyni ją
sobie poddaną. Lecz to odbywa się pod boską opieką i niewątpliwie
będzie się wielce wzmagać przez cały wiek Tysiąclecia i na ile
ono będzie się podnosić, tak przekleństwo w tym samem stopniu
będzie znikać, aż przy końcu wieku Tysiąclecia, gdy ludzkość
już będzie doskonała, tam będzie także i doskonała ziemia.
Brzask
04/1936 str. 63 W.T.R-2811a - 1901